Thursday, December 24, 2009

Tornay András
Az ember aki melletted ül
is tartozik valakihez
A ruhát amit viselsz
is megtervezte valaki
Mondhatnád bátran:
„Sosem vagyok egyedül.”
Szívedben mégis néma a visszhang
és senki nem lát soha
majd azokkal a szemekkel
amikkel most valaki más gondolatait
próbálod befogadni
Keresd a szépet!
Magadon belül és kívül.
Ilyen sorrendben.
Mérhetetlenül szeretetreméltó vagy!

DÖNTÉSEK
Építek vagy tervezek
Maradok vagy elmegyek
Leegyszerősített életem
Kiált, hogy törjem fel rácsait
Tépjem le takaróit
Lélegezni, keresni, repülni vágyik
Korcs szürkeségben
Álnok túlélésben
Áttetsző tükörképben
Börtönszagú menedékben
Addig menekültem, amíg
Egyszer csak elvesztem
És elsüllyedtem
Lassú halál
A céltalan semmittevés
Nem versenyzem
Mégis önmagam
S nem megélt perceim
Vádjai köpdösnek szüntelen
Könnyebb ülni mint menni
Választani nehéz
S valaki vesztes lesz biztosan
Változtatni nehéz
De valaki győztes lesz biztosan.

NEM VERS - Tényleg nem (Ember Isten dialógus)
NEM VAGYOK SZERETNIVALÓ
Mégis meghalnék érted újra
NEM KELLEK SENKINEK
Pedig az egész világot neked adtam
NEM TARTOM BE A SZABÁLYOKAT
Nem is én alkottam őket
NEM ÉRTEM AZ ÉLETET
Nem lehet, nem is kell
NEM VAGYOK OTTHON
De ismered a honvágyat
NEM VAGYOK BOLDOG
De tudsz sírni és nevetni
NEM AD VÁLASZT A MŐVÉSZET SEM
De megtámogat hidd el
NEM IRTAM VERSET
Tényleg nem
Érintetlen, de beszennyezett
Idegen és szomorú
Otthontalan és visszautasított
Csalódottan száraz,
Fáradt és értéktelen
átlátszó vagyok
Gyógyító és megtisztító
Barát és vigasztaló
Befogadó és elfogadó
Frissítően reményteljes
Energikus és értékes
és kiismerhetetlen VAGY OK.

AZ UTOLSÓ LEHETŐSÉG
Ha minden ablakot pára homályosít
Ha minden lépésnél valaki rád tapos
Ha mindig úgy érzed, hogy fázol
Amikor minden csatlakozást lekésel
és minden őrültnek tünik
Ha még a tükörből sem néz vissza barát
és könyörögsz egy őszinte érintésért
Akkor is van még egy utolsó előtti lehetőséged:
Rácsodálkozhatsz, hogy
milyen gyönyörő és izgalmas is az élet.
Csak légy bátor és merj részt venni benne.
Sokszor ez az utolsó lehetőség.
S az első is.
De őszinte leszek... utána nehéz elindulni,
De mégis ez az utolsó lehetőség.
S az első is.

NAPLÓBEJEGYZÉSEK
Szerintem nem lehet Istent megismerni.
Minden törekvés torzulás.
Önmagunkat sem,
pedig mi csak milliárdnyi részecskéit
rejtjük a mindenségnek.
Minden gondolat becsap.
Isten nagyobb, szebb,
igazabb és rajong azért ami egyedi.
Szárnyalva szeret.
Titkokkal vezet.
Mindig velem nevet.
Nyárban teremt telet.

No comments:

Post a Comment