Monday, June 6, 2011

Ferde kapcsolatok

Milyen ferdén működik az olyan kapcsolat, ahol csak egyik fél szokott bocsánatot kérni. A másik ahelyett, hogy vállalná tettei következményét, elkezd mást vádolni. Nagyon nehéz kimondani azt, hogy bocsánat. Nagy az emberi én. Isten megtud minket szabaditani ilyen terhes kapcsolatoktól. "Minden helyzetben a konfliktust két személy okozza. Ha az egyik bocsánatot kér, a másiknak is kötelessége ezt tenni." (Kulcsár Imre). De vannak megkeményedett szivek, akik nem akarnak békességet. Pedig a jövő a béke emberéé. Ha én megtettem mindent amit csak megtehettem, a másik pedig passziv maradt, akkor engem Isten felment. Nincs attól borzasztóbb érzés, mint folyton abban a tudatban élni, hogy nincs lezárva egy konfliktus. Nincs megoldva. Be van fagyasztva egy darabig, nem lehet tudni, hogy meddig. De még lépést sem lehet tenni annak érdekében, hogy megoldódjon. Ez őrületbe tudja kergetni az embert. Imádkozzunk bölcsességért, ott ahol minden csődöt mondott.

No comments:

Post a Comment